november 21

Kommentera
Ytterligare en ny vecka ska påbörjas och den kommer förmodligen gå precis lika fort som veckorna som passerat. Jag börjar äntligen bli kvitt min förkylning som varat i ca 3 veckor. Vad är det med höst/vinter och förkylningar. Jag vet nog inte någon som klarat sig utan det och den är lika långvarig för alla, kan man aldrig bli immun mot det?.. Senast jag skrev var i maj.. Tänk vad mycket som har hänt sedan dess, både bra och dåliga saker. Vad oförutsägbart livet kan vara. Man tror att man har det ganska klart för sig, hur den närmsta tiden kommer se ut osv men faktum är att man inte har en aning. Absolut, man kan göra upp planer och ha saker att se fram emot men det är inte alltid att de blir av för att något oförutsägbart kom upp. Jag har helt ärligt ett helt annat liv nu än vad jag hade i maj och då har det gått ett halvår. 
 
I augusti tog jag steget och sa upp mig från outleten. Jag kände att det fick vara nog nu. Efter 10 år som anställd var det nu dags att testa någonting annat så jag gick ganska glatt upp till vdn och berättade som det var. Egentliegn var inte jättemånga förvånade på jobbet då jag sa ganska tidigt på året att detta skulle bli mitt sista på outleten men jag hade ingen direkt plan vad jag skulle göra för att den skulle bli verklighet. Så en dag satt jag och fikade med en vän, hon hade kommit in på skolan som hon sökte och var därför tjänstledig från sitt jobb. Efter en hel del prat så uppmanade hon mig att ringa hennes chef och söka jobbet - och här är jag nu. Från samtalet vid 9 på morgonen, till att ha ett möte med henne vid 4. Det gick enklare än jag trott att skaffa nytt jobb, jag var alltså bara väldigt bekväm innan och trodde väl att jag aldrig skulle kunna byta jobb. 
 
Något annat som hänt är att jag blivit ägare till en sälenstuga. huuur skönt är inte det? Det är dock en andelsstuga men att garanterat ha två veckor på vintern att åka skidor på - fint! V4 åker jag upp med bara Albin, det ska bli så himla mysigt. Sedan v.11 åker vi upp igen fast med ett gäng vänner, dock inte till min stuga utan till en större! Det ska bli så himla roligt och att faktiskt ta vara på det som en tradition att åka varje vinter! 
 
Förra veckan fick vi också nycklarna till våran nya lägenhet - som är ett totalt renoveringsobjekt så det blir inte inflytt än på ett tag men ack så kul det ska bli. Allt ska rivas, väggar och dylikt ska bort så det bara blir ett skal och sedan ska vi göra exakt som vi vill ha det. Lyx!