Bråvalla

En kommentar
På tisdagskvällen kände jag i min hals att något var fel och vaknade självklart upp snorig, hes och dåsig.  På onsdagsmorgonen blev jag upphämtad av Sofie, Malin och hennes pojkvän och begav oss till Bråvalla festival. Konkade på väskor och annat som vägde hundra kilo, åtminstone kändes det så när vi skulle in på campingområdet. Det var hur varmt som helst och lyckan när man var framme och tältet var uppe var total. Haha! Eftersom det inte var några band på onsdagkvällen begav jag och Sofie oss på upptäcksfärd och lyckades tappa bort oss helt. Det måste tagit oss minst en och en halv timme att hitta tillbaka till vårt camp men vi hann träffa på massa roligt folk under tiden. Eftersom jag var hes redan innan festivalen började måste folk trott jag var galen som skrek och hade mig. Tappade nämligen rösten på kvällarna. Dom två första dagarna var hur varma som helst och när vi vaknade på fredagen så hade vi goda förhoppningar att även den dagen skulle bli bra. I shorts och linne samt cardigan begav vi oss in i Norrköping och hem till Hanna för att duscha och äta. När vi väl var klara hade himlen öppnat sig och åskan var i full gång. Jag och sofie såg förskräckt på varandra och kom på att vårat regnskydd inte låg på tältet... När regnet och åskan lugnat sig lite begav vi oss till campingen igen och öppnade tältet. Det såg inte så illa ut till en början och tyckte vi hade klarat oss oförskämt bra eftersom allt såg torrt ut. Vi började lyfta på sakerna och det bokstavligen talat rann om sakerna. Vattnet hade dräckt i stort sätt allt i tältet. Kläder, sovsäck, filt, kuddar, ja allt. Vi började asgarva, gjorde en high five och tog en cider istället. Vi orkade inte riktigt bry oss utan tänkte att det löser sig. 
 
Eftersom Malin och Daniel åkte hem under natten så tog jag och Sofie deras tält och sov. Dagen efter regnade den också men det var inget man riktigt orkade tänka på. Vi drog på oss våra regnponchos igen och var lika glada ändå. Dagarna bara flög iväg och vissa av banden som vi såg var sjukt bra. Herregud! Även om man inte lyssnar på dom vanligtvis hemma så blir allt så himla mycket bättre live. Jag fick se alla band och ville förutom två men det gjorde ingenting. Regnet var som värst då och det var inga "måste-se-band" så det var lugnt. På söndag när vi kom hem kastade jag mig in i duschen och tvättade håret flera gånger om, tvålade mig flertal gånger innan jag kände mig ren igen. haha! 
 
Banden vi såg var på torsdagen:
Den svenska Björnstammen
Imagine Dragons 
och självklart Iron Maiden som jag verkligen såg fram emot. Sjukt kul! 
 
Fredag:
Broiler
Blasterjaxx
Alesso 
Bara massa Djs men det var kul och vi hoppade runt som galningar.
 
Lördag: 
Ison och Fille
Laleh - vilken jävla tjej! Hon var grym
The offsprings
Kanye West
Axwell och Ingrosso
 
Haha nog fan kände jag att man levde när jag och Sofie lyckades hamna längst fram på Axwell och Ingrosso. Totaltmosade och jag vet inte vad. Jag trodde jag skulle bryta både ben och nacke där ett tag! Det var moshpit hela tiden och till en början var man livrädd, tillslut var man med och hoppade där inne i ringen. Som jag skrattade hela tiden! haha
 
 
 
 
 
1 soffan:

skriven

du missade melissa horn :D

Svar: juste! haha
Julia Gustavsson