18 juli

Kommentera
Igår efter jobbet åkte jag hem till mormor och umgicks med henne. Hon är verkligen underbar den där tanten och inte märks det att hon är 81 år iår. hon blödde på tån och skulle tvätta bort blodet, istället för att gå in i duschen kastade hon upp ena foten i handfatet utan några problem.. 81 år alltså! Vi fikade som man alltid gör hon äldre och sedan åkte vi upp till min morfars grav och fixade lite. Passade även på att kolla till andra släktingar samt Fredriks grav. Trots att jag inte kände honom så vill jag ändå alltid gå dit när jag väl är där. Det drar upp så himla många minnen. Det slutade med att både jag och mormor gick därifrån med tårar i ögonen, usch. 
 
Idag är det min enda lediga dag denna vecka, ändå satte jag klockan i morse så jag skulle komma upp. klockan åtta ringde klockan, kastade i mig lite frulle och åkte till Julita. Tanken var att jag skulle till stranden med Emma Philip och Benjamin till stranden men vi tyckte vädret såg lite oklart ut med moln så vi valde att stanna hemma. Har busat med B hela dagen och har nästan nyss kommit hem och landat i soffan. Man blir trött av att umgås med en leksugen grabb som inte kan vara still i två sekunder. Vi har badat i hans lilla pool, spelat fotboll, ritat, tittat på fåren, åkt till hjälmargården och ätit glass samt lekt i lekpark, grillat, spelat ännu mer fotboll och självklart tittat på Bamse. Det är läskigt hur mycket man kan älska en sån liten grabb och snart kommer det en till liten bebis att busa med. Om ca +- två veckor är jag moster igen, underbart! Nu ska jag snart hoppa ner i sängen då det återigen står jobb på schemat. Att vara ledig två dagar på två veckor är inte helt rättvist fördelat enligt min mening.