Första tiden på resan.

Snart har det gått en vecka sedan jag och Sofie tog vårt pick och pack och åkte till Malaysia. Uppe på flygplatsen gick inte allt som det skulle, såklart.. Först ville vi ha mat men hade redan gått igenom säkerhetskontrollen och väl där inne fanns ingen mat som kostade under 150kr och då handlade det om en macka. (Vi var i terminal 2). Den var väldigt liten i jämförelse med terminal 5. Iallafall, vi bestämmer oss för att gå ut genom säkerhetskontrollen för att gå på jakt efter mat men halvvägs till terminal fem blev vi stressade och vände. Istället köpte vi oss någon torr wraps och skulle precis ta våra första tuggor när vi hör: KAN SOFIE BREDELL RUDIN OCH JULIA GUSTAFSSON KOMMA TILL INCHKNINGSDISK TVÅ!
Va i helvete tänkte vi och hann både få panik och jag vet inte vad. Vi trodde det var på grund av att vi sprungit in och ut från säkerhetskontrollen (tre gånger). När vi kommer till disk två säger dom att vårt flyg har blivit inställt.. Fan. Men snälla som dom är så hade dom löst det och då också till det bättre. Så istället för att få en rutt till London - Hongkong- kuala lumpur så fick vi en till Qatar - kuala lumpur. Kom fram ca 4-5 timmar tidigare!

Hotellet som vi hade bokat var åt helvete. Det låg väldigt bra men fyyyyyyfan va äckligt det var. Personalen va halvfeta svettiga killar som tittade på oss som om vi vore mat eller nått. För att komma till rummet var det en hemsk hiss som förövrigt gick sönder efter att vi åkt upp. Kliver in i rummet och det första vi ser är kackerlackor och inte bara en.. Panikslagna tjejer som hoppar upp och ner och skriker till. Personalen tittade på oss och frågade vad som var fel varav Sofie skriker aaaanimals!! Det låter säkert inte kul men som vi skrattade!

Efter en hemsk natt med knappt någon sömn då vi var livrädda för att alla, även gäster, visste precis vilken våning vi bodde på. En kille kom från gatan och visste vart vi bodde.. Så vi checkade ut och småsprang därifrån. Kl shortstay, bo aldrig där!!

I kuala lumpur shoppade vi i ett shoppingcenter som hade nio våningar med bara shopping och sedan ytterligare någon våning med mat. Det va sjukt stort och hade till och med ett nöjesfält inne på en våning! Haha. Det tog oss nio timmar att gå igenom hela shoppingcentret.

Efter tre nätter bestämde vi oss för att åka till langkawi.
Vi bor ca 50-100 meter från stranden vilket är hur skönt som helst. Stranden är jättefin men det är inte speciellt mycket folk här. Första natten bestämde vi oss för att festa till det lite. Vi mötte ett skönt gäng på 4 killar från Göteborg som vi hängde med. På stranden finns det en bar som lägger ut mattor som man sitter på och så kan man beställa vattenpipa om man vill ha det. Jättemysigt och väldigt "chill". När det stängde åkte vi vidare till en bar som vi dansade loss på . Sjukt kul var det! Sedan bestämde vi oss för att gå tvärs över gatan till en annan bar så jag och en kille ska driva lite och börjar springa. Problemet var bara att mitt på trottoaren hängde en stållina som jag sprang rakt in i och flög ner på backen. Det tog tvärstopp! Jag och Sofie kunde inte sluta skratta, vi näst intill låg på backen och skrek. Jag hade tur som på något vis fick upp handen så jag inte fick den i halsen. Hahaha!

Igår var vår första soldag sen vi kom till Malaysia och jag tror vi överdrev lite med solningen. Två brända kräftor är vad vi är! På kvällen träffade vi killarna igen samt två tjejer från Örebro, Julia och Sofie. Komiskt att vi lyckades träffa några som hette precis som vi. När dom alla hade gått kom två nya och satte sig vid oss, malmöbor. Ena killen hade blivit av med passet och alla viktiga saker så den historien fick vi höra! Haha fyfan vilken otur man kan ha!

Idag låg vi under ett parasoll när vi solade. Det röda måste få lägga sig innan vi ger oss på en redig solning igen. Vi bestämde oss för att flyga parasailing. Man åker i en fallskärm efter en båt högt upp i luften! Haha fy va rädd jag var. Är så himla höjdrädd men det var ändå väldigt härligt. Vet inte hur högt upp i luften men ca 40 meter upp.

Ikväll blir det baren med mattorna igen, en drink kostar 10 rm, vilket är ca 20kr och man träffar väldigt blandat med folk vilket är kul!

Nu blir det vila innan vi ska ut och äta. :)

Malaysia-Langkawi

Allmänt Kommentera

Första tiden på resan.

Efter tre nätter bestämde vi oss för att åka till langkawi.

Nu blir det vila innan vi ska ut och äta. :)