onsdag 28/9

Kommentera
Tänkte skriva lite om dagen som varit. Jag har som sagt spenderat i stort sätt hela dagen på Huddinge sjukhus med min bror och pappa. Min bror fick för sju år sedan Cogan Sydrom vilket är som en slags hörselskada men kan även sätta sig på ögonen. Det var iallafall sju år sedan vi upptäckte den. Det började med att hans hörsel försvann på högerörat så mamma och John åkte in till sjukhuset och där blev han inlagd. När han vaknade upp på sjukhuset dagen efter var han helt döv men inom några timmar kom hörseln på vänster tillbaka, men inte på höger. När sedan hans ögon fastnade, alltså hans pupiller stelnade, förstod doktorerna att han hade cogan syndrom. Efter massa med information och tanketid bestämde sig min bror att göra en operation. Dom opererade in en slags magnetplatta över örat som sedan kopplar till en apparat. Ganska coolt faktiskt. Iallafall så var det ettårskoll i dag efter operationen. Dom ställde in ljudet på hörapparaten och lite. Dagen har egentligen varit ganska tråkig med jag tycker det samtidigt var kul att se. Saker som jag fick veta idag hade jag egentligen ingen aning om och det var faktiskt jobbigt att höra dom.Jjag måste säga att alla vi som inte har min brors problem är lyckligt lottade för fy tusan så jobbigt han har haft det och kommer fortsätta ha. Nu ska jag se på tv och sova, det har varit en lång dag!